26.9 C
Shah Alam
Friday, 14 May, 2021

Produk & Servis

Paparan produk memancing semasa serta perkhidmatan servis yang ditawarkan oleh pengusaha industri memancing.

Buat Perkara Ini Kalau Nak Pakai Lama Mesin Pancing

  Mesin mancing atau kekili memancing merupakan salah satu daripada keperluan utama untuk memancing. Harga kekili sekarang ini juga semakin mahal. Jadi, ia memerlukan penjagaan...

Soal Jawab Memancing – Umpan Terbaik Pancingan Kolam Air Tawar?

  SOALAN: Saya ada beberapa soalan untuk ditanya. Pertama, umpan apa yang sesuai untuk memancing baung dan keli. Umpan jenis apa yang sesuai untuk ikan di...

Trip Trobek – Karen Rumah Rakit Teluk Gong

  Bagi anda yang tinggal di sekitar Lembah Klang, rumah rakit di kawasan Teluk Gong yang terletak di Klang mungkin menjadi antara lokasi alternatif untuk...

Soal Jawab Memancing – Poundage Mainline Dengan Leader Yang Sepadan?

  SOALAN: Ada satu soalan perlukan jawapan segera ni admin. Tolong jawab ok. Kalau saya gunakan mainline (braided atau mono) 10lb dan perambut juga 10lb… adakah...

Soal Jawab Memancing – Dah Bertahun Cari Lesen Rohu!

  SOALAN: Saya bukanlah kaki kolam tapi bila ada masa saya turun la memancing ke kolam berbayar air tawar. Masalahnya, orang lain pancing asyik tarik ikan terutamanya...

Soal Jawab Memancing – Kenapa PB Tengok Je Lure Lalu?

  SOALAN: Baru-baru ini saya ada try casting PB (peacock bass). Memang ada nampak kelibat PB boiling tapi bila saya baling lure, PB tu langsung tak...

8 Gewang Dengan Harga Mampu Tengok

  Sehingga kini, berapakah harga yang sanggup korang belanjakan untuk mendapatkan seketul gewang. Kalau korang rasa dah cukup mahal, korang tengok pulak harga gewang kat...

Soal Jawab Memancing – Cara Nak Guna Umpan Udang Kopek?

  SOALAN: Boleh tak admin jelaskan bagaimana caranya untuk casting menggunakan udang mati atau udang kopek? Dan ikan apa yang biasanya makan umpan udang kopek ni?   JAWAPAN Cara...

Soal Jawab Memancing – Tenggiri Sambar Jig Perlahan Atau Laju?

  SOALAN: Saya ada satu perkara nak tanya pendapat admin. Betul ke tenggiri hanya menyambar gewang atau jig yang dikarau laju sahaja? Jika betul, kenapa teknik...

Soal Jawab Memancing – Apa Kesan Monsun Kepada Aktiviti Memancing?

  SOALAN: Apakah monsun atau musim tengkujuh juga merupakan faktor dan mempengaruhi spesies ikan di perairan yang berhadapan musim ini. Sebabnya jarang kedengaran aktiviti memancing di laut pada...

Post Popular

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: Hello. Cannot.