25.7 C
Shah Alam
Monday, 12 April, 2021

Sentap

Perkongsian lain yang membabitkan dunia memancing seperti resepi hasil pancingan, kisah-kisah mistik yang dihadapi pemancing dan macam-macam lagi.

Toman Sebagai Game Fish Air Tawar Terunggul

  Spesies toman sememangnya menjadi spesies trofi dalam sukan memancing. Boleh dikatakan spesies ini merupakan antara spesies pemangsa yang sangat kuat dan menduduki carta teratas...

Perangai Pemancing Ketika Komplot Memancing

  Tiada istilah komplot memancing sepanjang PKP ni kecuali nak kena saman. Dalam erti kata lain terpaksalah kita lupakan seketika keseronokan berkomplot ini. Namun dalam...

Ingkari Perintah Larangan Memancing – Siapa Pernah Buat?

  Di mana tertulis amaran larangan memancing, maka kat situ lah mereka akan memancing! Contoh paling mudah ialah di atas jambatan sungai. Walau jelas terpampang...

Khasiat Yang Korang Dapat Jika Makan Ikan Sebarau

  Ikan air tawar yang bersisik memang banyak tulang. Tapi disebalik banyak tulang yang menyusahkan untuk dimakan, tersembunyi pelbagai khasiat kalau korang amalkan memakan ikan...

Kenikmatan Luar Jangka Memancing Sebarau

  Di Malaysia, ikan sebarau boleh dikatakan spesies ikan pancingan sukan yang paling terkenal dan paling mengujakan. Daya tentangan ikan ini cukup kuat dan boleh...

Khasiat Ikan Terubuk Sebanyak Tulangnya!

  Memang berbaloi kalau makan ikan terubuk sebab ia bukan saja sedap malah penuh khasiat. Jom kita tengok apa khasiat yang ada pada ikan terubuk.   Mengawal...

Cik B Menyakat Di Lubuk Jenggo

  Malam itu bertemankan abang tiri saya, Lizam, kami mendayung sampan perlahan-lahan menuju ke lubuk yang terletak berhampiran perdu pokok nipah. Malam itu cuaca agak...

Memancing Pakai Bomoh… Masih Wujud Ke?

  Apa yang admin maksudkan ialah amalan membaca jampi atau mentera, dengan tujuan sesi memancing memperoleh hasil yang lumayan. Begitu pun jampi mentera yang dimaksudkan...

Sungai-Sungai Dunia & Penghuni Spesies Monster

  Pemancing profesional, traveler, penulis dan pengacara siri dokumenteri River Monsters, pernah berkata bahawa kebanyakan sungai telah kehilangan sebahagian besar ikan monster dalam kurun waktu...

Puteri Bunian Tasik Zahra

  Sejujurnya saya bukanlah gemar sangat memancing, saya lebih suka menjala, memasang lukah dan menjaring ikan di pesisir pantai. Kalau memancing memang ada feel tetapi lambat dapat ikan yang banyak.   Jadi...

Post Popular

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group