25.8 C
Shah Alam
Thursday, 28 January, 2021

Sentap

Perkongsian lain yang membabitkan dunia memancing seperti resepi hasil pancingan, kisah-kisah mistik yang dihadapi pemancing dan macam-macam lagi.

Cik Ponti Menunggu Atas Pokok

  Kisah ni terjadi sekitar tahun 2010, aku dan kekawan dengar ada dengar citer banyak lombong tinggal kat area Tanjung Tualang. Kebiasaannya, kalau tempat tu...

Kemusnahan Padang Pancing – Angkara Siapa?

  Sama ada suka atau tidak, percaya atau tidak, kita harus akui sumber perikanan kita terutama air tawar semakin hari semakin nazak. Lubuk-lubuk yang sedia ada lazimnya akan...

Pengalaman Seram Memancing Netizen

  Penangan Menggasak Kaloi Kes aku bersama kawan-kawan berlaku di Tasik Manong, Batu 3 Jalan Yong Peng. Kejadian di kaki Bukit Jintan. Masa tu tahun 90-an. Kita orang bergasak ikan kaloi berpuluh-puluh kilogram. Umpan udang kampung (udang...

Persiapan Penting Pancingan Bersampan

  Jaket Keselamatan Walaupun korang memang handal berenang semua style yang ada, atau padang pancing berair cetek, selesa atau tidak selesa tiada alasan untuk tidak memakai jaket keselamatan....

Awas, Golongan Jin Pun Suka Memancing!

  Kisah ini sudah lama berlaku. Kami, pasangan suami isteri memang minat memancing. Saya ikut saja suami ke mana saja dia pergi memancing. Pada waktu...

Perangai Pemancing Bila Dah Kumpau

  Pemancing dikenali sebagai seseorang yang penyabar. Walaupun ikan tak makan umpan, mereka tetap sabar menunggu. Walaupun bakal berakhir dengan kumpau, mereka tetap juga menunggu....

Berdosa Ke kalau Tapau Hasil Pancing?

  Dunia memancing semakin hari semakin pelik. Hari ini, sekiranya melepaskan kembali hasil tangkapan, tanpa mengira apa juga spesies ikan, sama ada ikan tempatan atau...

Ada Apa Dengan Memancing?

  Aktiviti memancing merupakan aktiviti luar yang sangat mudah dilakukan. Boleh dikatakan hampir semua golongan peringkat usia, taraf hidup dan kesihatan boleh melakukan aktiviti memancing....

Petua Mengubati Bisa Obor-Obor

  Obor-obor atau jellyfish merupakan sejenis haiwan yang cantik tetapi memiliki organ yang amat berbisa. Obor-obor berenang dengan kuasa denyutan yang dikawal oleh otot-otot dan...

Penangan Memancing Ikan Bangsa Jin

  Bila sampai di rumah atok di kampung, saya terfikir akan kawasan paya yang terletak hanya 500meter sahaja. Petang itu juga saya mengajak Bad dan...

Post Popular

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group